loading...
طراح و ترجمه قالب وبلاگ
آخرین ارسال های انجمن
امیر بازدید : 300 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (1)

گروهی بین المللی از پژوهشگران اقدام به اجرای یک تحقیق دقیق در مورد جهان هستی قابل مشاهده نموده و چنین برآورد کرده که تعداد کهکشان های موجود در جهان ده برابر باورهای پیشین می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد شما را به خواندن ادامه ی این خبر در بهترین ها در زمین دعوت می کنیم.

اعلام تعداد دقیق کهکشان های موجود در جهان کار سخت و غیرممکنی است. شاید بخشی از علت این عدم آگاهی مربوط به محدودیت های فنی ابزارها و تلسکوپ های امروزی باشد، اما باید وسعت کیهان را نیز در این مورد در نظر گرفت، جهان هستی به اندازه ای بزرگ است که نور ناشی از کهکشان های دور قابل مشاهده از روی زمین نیستند. درنتیجه چیزهایی که می بینیم، جهان قابل مشاهده ی ما را تشکیل داده اما اخترشناسان می دانند هنوز بخش وسیعی وجود داشته که ما قادر به مشاهده ی آن نیستیم.

با این حال این محدودیت ها موجب نومیدی اخترشناسان نشده است. آنها بر اساس تحلیل های تصویرگرهای Deep Field و Ultra Deep Field هابل برآورد کرده حدود ۲۰۰ میلیارد کهکشان در جهان وجود دارند. با اینکه این برآورد بسیار چشمگیر است، اما آمار جدید کیهانی نشان داده شاید اخترشناسان وسعت جهان را دست کم گرفته باشند.

گروه بین المللی از پژوهشگران اقدام به اجرای تحقیقاتی کرده که طی آن از داده های تعدادی از رصدخانه ها و تلسکوپ ها ازجمله هابل در کنار مدل های ریاضیاتی پیشرفته استفاده کرده اند که قادر به تخمین کهکشان های موجود در مناطق غیرقابل مشاهده از جهان می باشند.

با این داده ها، پژوهشگران یک مدل سه بعدی را ایجاد کرده و با آن تعداد کهکشان های موجود در هر دوره ای که تاریخچه ی جهان هستی ما را تشکیل داده اند، برآورد نموده اند.

این گروه به این نتیجه رسیده که تعداد کهکشان های موجود در جهان هستی قابل مشاهده می تواند تا دو تریلیون کهکشان باشد. بخش اعظمی از این کهکشان ها در زیر آستانه ی تشخیص تلسکوپ های امروزی قرار داشته اما با معرفی نسل بعدی تلسکوپ های فضایی و زمینی بسیاری از این کهکشان ها قابل مشاهده می شوند.

کریستوفر کونسلیک از دانشگاه نوتینگهام و سرپرست این گروه تحقیقاتی گفته است: "می توان تصور کرد هنوز بیشتر از ۹۰ درصد کهکشان های موجود در جهان مطالعه نشده اند. چه کسی می داند با کشف این کهکشان ها پس از بکارگیری نسل آینده ی تلسکوپ ها به چه خصوصیات و ویژگی هایی از جهان دست می یابیم؟ در آینده ای نزدیک، تلسکوپ فضایی جیمز وب قادر به مطالعه ی این کهکشان های نامرئی خواهد بود."

امیر بازدید : 288 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

در رشته ای که ماشین آلات پیچیده منجر به مانورهای پیچیده تر می شوند، سیستمی که صرفا جهت حرکت به یک توپ وابسته باشد در سمت ساده ی طیف قرار می گیرد. ده سال پیش ما با چنین ایده ای آشنا شدیم و اکنون گروه پشت ایده ی اولیه ی Ballbot با سیستمی ساده تر به میدان بازگشته اند. این دستگاه ارتقا یافته، SIMbot نامیده شده و از یک موتور القایی آزمایشی به جای سیستم محرک مکانیکی برای حرکت استفاده می کند که منجر به رباتی با اجزای متحرک کمتر خواهد شد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ربات اولیه ی Ballbot توسط پروفسور رالف هولیس، پژوهشگر رباتیک دانشگاه کارنگی ملون ساخته شد. این ربات بلند و باریک با قدرت باتری عمل می کرد و یک ربات چندجهتی بود، مشخصاتی که بنا به اعلام سازنده می توانست منجر به همکاری بهتر ربات و انسان در محیط های شلوغ شود.

به دلیل شکل فیزیکی باریک و چالاکی بالایش، این ربات می تواند به راحتی از درگاه ها و از میان وسایل و ابزار عبور کرده و به سادگی از میان راه کنار برود. چندین سال پیش شرکتی با نسخه ای با نام mObi در پی استفاده از این قابلیت های ربات کارنگی ملون بود تا به نظارت بر بیمارستان ها و ادارات بپردازند. این دستگاه همچنین بر تعدادی از Ballbotهای متخصصان رباتیکی ژاپن، سوئیس و اسپانیا نیز تاثیر گذاشت.

اما Ballbotها برای حرکت دادن توپ در پایه ی خود و صاف نگه داشتن ربات، نیاز به بخش های مکانیکی داشته اند. به این ترتیب موتورها باید به تحریک غلطک هایی می پرداختند که برخلاف جهت توپ فشرده می شدند و آن را در جهت مورد نظر حرکت داده و از انحراف بازمی داشتند. این فعالیت بستگی به اطلاعات جمع آوری شده از سنسورهایی که به ردیابی تعادل ربات می پرداختند، داشت.

مایکل شومین، دانشجوی دکترای رباتیک در کارنگی ملون می گوید: "اما کمربندهایی که غلطک ها را هدایت می کردند پس از مدتی کهنه شده و باید تعویض می شدند. و زمانی که این کمربند ها عوض می شدند، سیستم نیاز به کالیره ی مجدد داشت."

به این ترتیب گروه در پی ابزارهای ساده تر مکانیکی جهت به حرکت درآوردن Ballbot بود و در طی این تحقیقات به استفاده از موتورهای القایی تصمیم گرفته شد، موتورهایی که از میدان های مغناطیسی برای تحریک جریان الکتریکی و تولید گشتاور به جای تکیه بر اتصالات الکتریکی استفاده می کنند.

اما اعمال این تکنولوژی به شکل کروی، خود عملیاتی چالش برانگیز بود. درحالیکه این گروه از پیشرفت بدست آمده در این بخش پیش از استفاده از موتورهای القایی کروی (SIM) که می توانند چند درجه ای به جلو و عقب حرکت کرده سخن گفتند، طراحی آنها در ترکیب با نرم افزار و ریاضیات پیشرفته اجازه ی ایجاد موتور های کروی را داده که می توانند آزادانه در هر جهتی بچرخند.

SIM در یک توپ آهنی توخالی درون یک پوسته ی مسی قرار می گیرد. شش استاتور فولادی لایه ای در کنار توپ قرار گرفته و موج های مغناطیسی ایجاد می نمایند که توپ را به آن سمت هدایت می کند. با تغییر جریان های تولید شده از سوی استاتورها، SIIMbot می تواند در جهت های مختلف هدایت شود.

جایگزینی محرک های کمربندی با جریان های الکتریکی از اصطکاک می کاهد و ماشین مورد نظر را بسیار کارآمدتر نموده است. این عمل می تواند در اجرای طولانی مدت از قیمت محصولات نیز بکاهد.

امیر بازدید : 282 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

در دوره ای که اطلاعات می توانند از طریق شبکه های متصل در سراسر جهان در یک چشم بر هم زدن منتقل شوند، تحویل پیام ها با دست کمی قدیمی به نظر می رسد. اما این دقیقا کاری ست که پاناسونیک در نمایشگاه CEATEC این هفته انجام داده است. این کمپانی به نمایش یک سیستم ارتباطات آزمایشی پرداخت که در آن اطلاعات از یک انسان به انسان دیگر از طریق لمس، انتقال می یابند. با ما در ادامه ی این خبر از بهترین ها در زمین همراه باشید.

در مورد این سیستم هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما بنا به اعلام پاناسونیک این نمونه ی اولیه از تکنولوژی ارتباطات میدان الکتریکی برای انتقال اطلاعات از "اشیا به اشیا، انسان به انسان و انسان به اشیا" استفاده می کند. انتقال داده و شناسایی زمانی که اشیا یا افراد لمس می شوند صورت می گیرد و داده های دیجیتال در یک برچسب منبع که فورا به یک ماژول گیرنده انتقال می یابد، ذخیره می شود.

با این روش می توان با دست دادن به تبادل اطلاعات پرداخت، سیستم نور یک اتاق را با لمس یک لامپ تغییر داد یا با دست گذاشتن روی دستگیره به قفل کردن درب پرداخت. پاناسونیک همچنین اعلام کرده از آنجایی که داده از طریق بدن و نه از طریق هوا منتقل می شود، تبادل ایمن نیز تضمین خواهد شد.

دموهای CEATEC نسبتا ساده و ابتدایی بوده، اما نحوه ی کار این سیستم را نشان می دهند. در حال حاضر خبری مبنی بر ساخت تجاری این تکنولوژی اعلام نشده است.

امیر بازدید : 276 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

داده های تلسکوپ فضایی هابل به پرده برداشتن از راز ستاره های ظاهرا غیرممکن کمک کرده است. ستاره ی غول پیکر قرمزرنگ V Hydrae نوعی ستاره ی در حال مرگ است که از سمت آن توپ های پلاسمای پرانرژی پرتاب شده و این عمل در ۴۰۰ سال گذشته هر ۸٫۵ سال یکبار صورت گرفته است. داده های جدید نشان می دهند منشا این توپ های آتشین شاید همسایه ی نامرئی این ستاره باشد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ستاره ی V Hydrae از زمین ما ۱۲۰۰ سال نوری فاصله دارد و یک غول سرخ باستانی به شمار می رود که مدت هاست اغلب سوخت هسته ای خود را سوزانده و در حال سرد شدن و مرگ می باشد. این ستاره حداقل نیمی از جرم خود را به فضا افکنده است تا محوطه ای عظیم ایجاد کند.

از چنین ستاره ی در حال مرگی انتظار چنین عملکرد خارق العاده ای نمی رود، اما طی ۴۰۰ سال گذشته V Hydrae در هر ۸٫۵ سال اقدام به پرتاب توپ های پلاسما می نمود. این توپ ها دو برابر مریخ جرم داشته و با سرعت حدود ۸۰۰,۰۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. اما سوال اینجاست که V Hydrae چگونه این کار را می کند؟ این عمل بیشتر شبیه به آن است که یک کوه یخ خوبخود آتش بگیرد.

در سال ۲۰۰۲ و همچنین در سال ۲۰۱۱، گروهی به سرپرستی راگاوندرا ساحای از آزمایشگاه پیشرانه ی جت ناسا طی دوره های دو ساله از طیف نگار تصویربرداری تلسکوپ فضایی هابل (STIS) برای بررسی این ستاره استفاده کردند. بر اساس داده های طیفی، رشته ای از توپ های پلاسما با درجه حرارت بیشتر از ۹,۴۰۰ درجه سانتیگراد مشخص شدند.

این گروه بر این باورند دلیل وجود این توپ های پلاسما احتمالا ستاره ی همسایه ی متراکم V Hydrae می باشد که شاید یک کوتوله ی سفید یا یک ستاره ی نوترونی باشد. این ستاره که حول V Hydrae در یک مدار بسیار بیضی شکل در دوره ی زمانی ۸٫۵ سال می چرخد، شاید برای دیدن توسط تلسکوپ بسیار کوچک باشد. این ستاره هر چه به سمت نزدیک ترین نقطه در مدار خود حرکت می کند، در اتمسفر خارجی V Hydrae غوطه ورتر شده و شروع به جذب سریع گازها و موادی که ستاره ی در حال مرگ به بیرون می ریزد، می نماید.

این اقدامات موجب شکل گیری یک صفحه ی پیوسته حول ستاره ی همسایه می شود. ستاره ی ناپیدا پس از جذب مواد بیرون ریخته ی V Hydrae، آنها را به صورت توپ های پلاسمایی بزرگ با سرعت زیاد پرتاب می کند. به دلیل امواج صفحه، جهت توپ ها در نوسان است. این توپ ها با دور شدن از V Hydrae سرد شده و آنقد فاصله می گیرند که دیگر در دید تلسکوپ هابل نباشند.

ساحای گفته است: "این صفحه ی پیوسته بسیار پایدار است زیرا هزاران سال است که بدون از هم پاشی قادر به راه اندازی این ساختارها می باشند. در بسیاری از سیستم های این چنینی، جاذبه گرانشی می تواند باعث شود ستاره ی همسایه در هسته ی ستاره ی غول پیکر سرخ حرکت مارپیچی داشته باشد. اگرچه در نهایت مدار ستاره ی همسایه ی V Hydrae به دلیل از دست دادن انرژی در این ساختار همچنان ناپیدا خواهد بود."

گروه پژوهشی بر این باورند مکانیسم تولید توپ های پلاسمایی که از سمت V Hydrae پرتاب می شوند می تواند به شرح وجود سحابی های پیچیده ی حول ستاره ای در حال مرگ، کمک کند. این گروه در نظر دارد تحقیقات خود مبنی بر بررسی V Hydrae را با استفاده از هابل در کنار رادیوتلسکوپ ALMA ادامه دهند. آلما به جستجوی توپ های پلاسمای قدیمی تر می پردازد که تنها در طیف اینفرارد قابل مشاهده هستند.

امیر بازدید : 271 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

این روزها با وقوع چندین حادثه ی آتش سوزی باتری اسمارت فون ها، تحقیقات در این زمینه افزایش یافته است. امروز در بهترین ها در زمین در قالب این مطلب می خواهیم به یک پرسش بزرگ بپردازیم که آیا نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای باتری تلفن های همراه برای اجرایی نگه داشتن آنها است یا خیر. با ما همراه باشید.

پرسش این سوال با کمک دنیل آبراهام، یک متخصص باتری لیتیون یون از آزمایشگاه ملی آرگون در شیکاگو داده شده است. وی می گوید:

تلفن های امروزی (و لپ تاپ ها) حاوی باتری های لیتیوم-یون هستند که نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای جهت اجرایی نگه داشتن ندارند. توصیه ی "تخلیه ی دوره ای" مربوط به انواع قدیمی تر باتری ها مانند باتری های قابل شارژ مجدد هیبریدی نیکل-کادمیم و نیکیل-فلز بوده است. در باتری های فوق، یک "اثر حافظه" وجود دارد که در صورت عدم تخلیه ی شارژ دوره ای موجب می شود شارژ کمتری را در خود نگه دارند. اما این ویژگی در مورد باتری های لیتیوم-یون صدق نمی کند.

برای درک بهتر این موضوع شاید بهتر است نحوه ی کار باتری های قابل شارژ مجدد لیتیوم-یون را توضیح دهیم.

یک سلول باتری قابل شارژ مجدد حاوی چهار مولفه ی اصلی است: یک کاتد مثبت، یک آند منفی، یک الکترولیت که اجازه ی جریان لیتیوم یون ها میان آنها را می دهد، و یک عایق که به صورت فیزیکی الکترودها را به منظور محافظت از اتصال کوتاه، جدا می نماید.

زمانی که باتری را شارژ نمایید، جریان ناشی از پریز برق لیتیوم ها را وادار به حرکت از سمت کاتد به آند می کند. این عمل انرژی الکتریکی پریز برق را به انرژی شیمیایی ذخیره شده تبدیل می نماید. زمانی که باتری را از پریز برق جدا و شروع به استفاده از آن کنید، لیتیوم یون ها به سمت کاتد بازمی گردند؛ و انرژی شیمیایی ذخیره شده به جریانی از الکترون ها برای تامین انرژی دستگاه مورد نظر تبدیل می شود.

در سلول های تجاری لیتیوم-یون، گرافیت معمولا مولفه ی فعال موجود در آند است. لیتیوم یون ها خود را میان صفحات گرافن مرتب کرده که موجب انبساط و انقباض آنها می شود. مولفه ی فعال در کاتد معمولا لیتیوم اکسید یا ذرات فسفات هستند. زمانی که سلول شارژ می شود، لیتیوم یون ها از این ذرات جدا می شوند یا در حین دشارژ در آنها قرار می گیرند.

این فرایند استخراج و تعبیه ی لیتیوم که اینترکالیشن نامیده می شود، معمولا ساختار کریستالی ذرات میزبان کاتد یا آند را تغییر نمی دهد. در موقعیت های ایده آل، فرایند درج و جداسازی لیتیوم صددرصد برگشت پذیر است؛ اما در واقعیت برخی از لیتیوم یون ها در واکنش های ناخواسته ای از دست رفته و عملکرد باتری سلولی به تدریج کاهش می یابد.

اثر حافظه در سلول NiCd به شکل گیری و رشد کریستال های کادمیم هیدروکسید در صورت کاملا شارژ نگه داشتن سلول برای مدت زمان طولانی، نسبت داده شده است. دشارژهای دوره ای موجب می شوند کریستال ها اندازه ی اولیه ی خود را حفظ کرده و اغلب این عمل عملکرد سلول را نیز متناسب نگه می دارد. سلول های تجاری لیتیوم-یون فعلی مبتنی بر شیمی اینترکالیشن بوده و به این ترتیب چنین حالت شکل گیری و رشد کریستالی را از خود نشان نمی دهد.

با این حال، پژوهشگران آزمایشگاه های تحقیقاتی در سراسر جهان مشغول فعالیت بر روی شیمی جایگزینی هستند که بتواند انرژی و تراکم قدرت سلول های باتری را افزایش دهد. برخی از این سلول ها مبتنی بر فرایند "تبدیل" به جای فرایند اینترکالیشن هستند. ساختار های کریستالی جدید در طول واکنش تبدیل تشکیل می شوند. هنوز نمی دانیم آیا این سلول های آینده نیازی به تخلیه ی شارژ دوره ای دارند یا خیر.

امیر بازدید : 257 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

امروزه افراد زیادی از سراسر کره ی خاکی برای بازدید از استون هنج اقدام می کنند اما جالب است بدانید سنگ های شگرف و عجیب این ناحیه از دست سالزبری از مناطق توریستی بین المللی هزاران سال پیش نیز بوده است. با مطالعه و تحقیق دندان های اسکلت های دفن شده در این ناحیه و همچنین پارک ملی پیک دیستریکت و یورکشایر، مشخص شد انسان های باستانی بسیار اهل سفر بوده و در بریتانیا و سراسر قاره ی اروپا به سیر و سیاحت می پرداختند.

این اطلاعات از دندان های پیش تاریخی در جریان فرایندی که تحلیل ایزوتوپ اکسیژن نامیده می شود، بدست آمده است. درواقع، ترکیب ایزوتوپ های اکسیژن در بافت انسان و حیوان، نتیجه ی مصرف غذا و آب است. مینای دندان می تواند اطلاعاتی از محیطی که یک فرد در آن رشد یافته است را نشان دهد.

با توجه به این موضوع که افراد باستانی اغلب به مصرف مواد غذایی و آب محلی می پرداختند، پژوهشگران قادر به مشخص کردن تنوع ایزوتوپ اکسیژن بریتانیا و ایرلند شده و تعیین کردند که دندان های مورد تحقیق مربوط به کدام ناحیه هستند. در این تحقیقات بخش اعظمی از دندان ها با ترکیبات مشابه مربوط به جمعیت محلی بوده، درحالیکه مشخصاتی که با این بخش سازگاری نداشتند، مسافر تشخیص داده شدند.

این گروه به مطالعه ی ۲۶۱ دندان پرداختند که تاریخ اغلب آنها به عصر اولیه ی برنز و مس سنگی یا حدود ۲۵۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد بازمی گردد و مشخص شد ارزش ایزوتوپ استخوان های یافت شده در قبرستان های مقدس بسیار با هم فرق دارند. این یافته ها نشان داد افراد دفن شده در این مکان ها از بخش های مختلف بریتانیا و اروپا هستند.

دکتر مورا پلگرینی، پژوهشگر ارشد این پروژه گفته است: "تنوعی که در این تحقیقات مشاهده کردیم مورد انتظار بندرها و شهرهای قرون وسطایی می باشد. اما ما نمی دانستیم که در آن زمان افراد در بریتانیا به کدام منطقه سفر می کرده یا از کجا می آمده اند."

این تحقیق به عنوان بخشی از پروژه ی The Beaker People انجام شده است که از سوی دانشمندان دانشگاه های مختلف، موزه ها و سازمان های بریتانیا و اروپا برای مطالعه ی تحرک و جنبش انسان های باستانی در حال پیگیری است. نتایج تحقیقات این گروه در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است.

امیر بازدید : 231 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

کمپانی GoPro اخیرا خط تولید اکشن کم های خود را با دو مدل جدید Hero5 بروزرسانی کرده است. اما دو دوربین جدید Hero5 Black و Hero5 Session در برابر هم چگونه به نظر می رسند و البته Hero Session را هم در این رقابت در نظر داریم. در این مطلب می خواهیم مقایسه ای میان خط تولید فعلی دوربین های GoPro داشته باشیم، با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

ابعاد

اکشن کم های فعلی GoPro در دو ابعاد عرضه شدند. Hero5 Black دارای اندازه ی مشابه مدل های قبل Hero4 Black و Silver است درحالیکه دوربین های Session به طور قابل توجهی کوچک تر بوده و بیشتر مکعبی شکل می باشند.

وزن

همانطور که انتظار می رود دوربین بزرگ تر Hero5 Black سنگین تر از دوربین های Session می باشد.

قابلیت ضدآب

هیچ کدام از این دوربین ها ترسی از خیس شدن نداشته و به پوشش اضافی جهت مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰ متری در آنها نیست. این یک مزیت بزرگ نسبت به مدل های گذشته است.

مانیتور/تاچ اسکرین

اگر می خواهید بدانید در حال ضبط چه محتویایی هستید، Hero5 Black تنها گزینه ی مورد انتخابتان است زیرا دارای یک مانیتور تاچ اسکرین داخلی می باشد.

کنترل صوتی

دو دوربین جدید Hero5 دارای ویژگی کنترل از طریق صدا می باشند به این معنا که می توانید با بیان عبارتی مانند "GoPro، فیلمبرداری را شروع کنید"، به هفت زبان مختلف، دوربین خود را کنترل کنید.

میدان دید

درحالیکه تصاویر گرفته شده با دوربین های GoPro و به طور کلی اکشن کم ها به دلیل زاویه ی وسیع خود شناخته می شوند، این دوربین ها می توانند تصاویری در انواع میدان های دید را نیز ثبت نمایند شامل واید، متوسط و سوپرویو. دوربین های جدید Hero5 همچنین گزینه ی خطی را به لیست قابلیت های خود افزوده اند که شامل زاویه ی وسیع با کاهش اثر دوربین فیش آی است.

دیافراگم لنز

تمامی دوربین های خط تولید GoPro از لنزهای سریع F2.8 استفاده می کنند.

اندازه سنسور

درحالیکه دوربین پرچم دار Hero5 Black از سنسور ۱/۲٫۳ اینچ استفاده می کند، Hero Session سنسور کوچک تر ۱/۳٫۲ اینچ را در اختیار دارد. به این ترتیب حتی اگر همه چیز برابر باشد، کیفیت تصویر و عملکرد نور کم آن چندان خوب نیست.

فیلمبرداری ۴K

هر دو دوربین جدید Hero5 قادر به ضبط ویدئوهای زاویه ی واید ۴K در ۲۵/۳۰ فریم بر ثانیه هستند. با این حال این به معنای برابری آنها نیست، Hero5 Black همچنین می تواند تصاویر ۴K را در ۲۴ فریم بر ثانیه ثبت کند. این دوربین همچنین دارای آپشن های بیشتر در حین فیلمبرداری ۲٫۷K و ۱۴۴۰p است.

فیلمبرداری فول اچ دی

تمامی دوربین های فعلی گوپرو می توانند فیلم های فول اچ دی ۱۰۸۰p را ثبت کنند، اگرچه ماکزیمم فریت ریت ها و میدان های دید آنها در دوربین های رده بالاتر بهتر است.

فیلمبرداری اسلوموشن

با تمامی این دوربین ها می توانید فیلم های اسلوموشن را ضبط کنید.

تثبیت ویدئو

دو دوربین جدید Hero5 ویژگی تثبیت ویدئو را به خط تولید GoPro افزوده اند. گوپرو عملکرد خوبی را برای این تثبیت کننده ی الکترونیکی ادعا کرده است.

بیت ریت ویدئو

دوربین های جدید Hero5 قادر به ثبت ویدئو با بیت ریت ۶۰Mb/s هستند، به این معنا که قادر به ارائه ی کیفیت ویدئویی بهتر می باشند.

صوت/میکروفون

تمامی این دوربین ها قابلیت کاهش نویز را به منظور ارائه ی صدای واضح تر در خود دارند، اگرچه Hero5 Black با پردازش سه میکروفونه ی خود این عمل را بهتر انجام می دهد. با دو دوربین Hero5 همچنین قادر به اتصال میکروفون خارجی با استفاده از یک ورودی میکروفون صوتی ۳٫۵ میلی متری هستید.

رزولوشن تصاویر

Hero5 Black با ۱۲ مگاپیکسل بالاترین رزولوشن تصویر را در میان این سه دوربین نشان می دهد. با توجه به اینکه این دوربین از سنسور ۱/۲٫۳ اینچ استفاده می کند، تصاویر آن باید بهتر هم باشند.

عکاسی متوالی

راه اندازی توالی سریع تصاویر می تواند نقطه ی تفاوت دوربین های اکشن کم باشد. دوربین های Hero5 نسبت به دوربین قدیمی تر Session دارای برتری سرعت سه برابری عکاسی متوالی است.

Protune

با Protune می توان به قابلیت های بیشتر در حین عکاسی دسترسی داشت، تنظیماتی مانند رنگ، محدودیت ایزو، تعادل سفید، تیزی و نوردهی. GoPro Session این امر را تنها برای ویدئوها انجام می دهد، درحالیکه دوربین های جدیدتر می توانند از Protune برای عکس ها نیز استفاده کنند.

تصویر + صدای RAW

دوربین جدید Hero5 Black قادر به تصویربرداری صوتی و تصویری RAW است. این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که باید پردازش های بعدی زیادی انجام دهند.

اتصالات وایرلس

تمامی دوربین های خط تولید فعلی گوپرو مجهز به اتصالات بلوتوث و وای-فای می باشند.

آپلود خودکار

دو دوربین جدید GoPro Hero5 قادر به آپلود خودکار تصاویر و فیلم ها در سرویس ابری GoPro Plus هستند.

GPS

فقط دوربین Hero5 Black امکان ثبت خودکار داده های GPS را به شما می دهد.

حافظه

تمامی دوربین های فعلی گوپرو از کارت های حافظه ی microSD استفاده می کنند.

باتری

Hero5 Black تنها مدل از دوربین های فعلی گوپرو است که مجهز به باتری جداشدنی می باشد.

قیمت

اینکه چه مقدار برای خرید اکشن کم خود هزینه کنید، بر روی نتیجه ی نهایی تاثیر می گذارد. پرچم دار گوپرو، Hero5 Black با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می شود و دو دوربین دیگر با اختلاف صد و دویست دلار پس از این دوربین قرار می گیرند.

امیر بازدید : 246 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

از آنجایی که Pixel درواقع اولین تلفن گوگل به شمار می رود، کاربران امیدوارند ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی را از این اسمارت فون ببینند که تاکنون در محیط اندروید مشاهده نشده است اما در اختیار کاربران اپل بوده است. اما این اسمارت فون گوگل در برابر اسمارت فون های اپل چطور به نظر می رسد؟ در شمار یکی دیگر از مقایسه های تصویری بهترین ها در زمین، امروز به نبرد میان Pixel و iPhone 7 می پردازیم. با ما همراه باشید.

ابعاد

بسیاری از تولیدکنندگان اندروید، تلفن های خود را بلندتر و مسطح تر از آیفون ها می سازند و گوگل نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. پیکسل حدود ۴ درصد بلندتر و عریض تر از آیفون ۷ می باشد درصورتی که تنها ۰٫۲ میلی متر ضخیم تر است. توجه داشته باشید که هر دو تلفن دارای یک برادر بزرگ تر نیز هستند. Pixel XL و iPhone 7 Plus هر دو تلفن بزرگ تر خط تولید این اسمارت فون ها به شمار می روند.

وزن

پیکسل بزرگ تر، قطعا سنگین تر است. وزن این دستگاه ۳٫۵ درصد بیشتر از آیفون می باشد.

جنس بدنه

از نظر ساخت، هر دو تلفن دارای بدنه ی شیشه ای و آلومینیومی هستند.

آپشن های رنگ

آیفون دارای آپشن های رنگ بیشتری ازجمله رنگ های مشکی مات و براق و سه رنگ متالیک می باشد. پیکسل در رنگ های مشکی، آبی و نقره ای خلاصه شده است.

مقاومت در برابر آب

امسال شاهد افزایش مشخصه ی ضد آب در تکنولوژی موبایل هستیم. درحالیکه اولین سالی است که آیفون ها به ویژگی مقاومت در برابر آب مجهز شده اند، فقدان این ویژگی در پیکسل کمی عجیب به نظر می رسد.

اندازه نمایشگر

جای تعجب نیست که پیکسل بزرگ تر دارای نمایشگر بزرگ تر نیز است. البته نسبت نمایشگر به ابعاد هیچ کدام از این دو تلفن چندان مناسب نیست و هر دو دارای فضای خالی زیادی هستند.

رزولوشن نمایشگر

پیکسل همانطور که از نامش برمی آید، به سادگی برنده ی رقابت تراکم پیکسل است. با این حال، رزولوشن تنها نشان کیفیت یک نمایشگر نیست. آیفون به دلیل برتری دقت رنگ و کنتراست نمایشگر خود، قابل ارزش است.

نوع نمایشگر

اپل از معدود تولیدکنندگانی است که همچنان به استفاده از تکنولوژی نمایش IPS اصرار دارد. گوگل در پیکسل از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است.

نمایشگر حساس به لمس

توصیف این ویژگی برای کاربرانی که هنوز با آیفون کار نکرده اند کمی مشکل است. آیفون های فعلی (به جز مدل SE) مجهز به نمایشگرهای حساس به لمس می باشند که میانبرهای هدایتی را بر اساس میزان سختی فشردن نمایشگر ایجاد می کند. اپل این تکنولوژی را “3D Touch” نامیده است.

مگاپیکسل دوربین ها

پیکسل با یک مگاپیکسل بیشتر در دوربین سلفی خود بر دوربین آیفون برتری دارد.

دیافراگم دوربین پشت

آیفون از نظر دیافراگم دوربین بهتر عمل می کند. هر چه مقدار f کمتر باشد، دیافراگم عریض تر است و این ویژگی خوبی به شمار می رود، درواقع به معنای دریافت نور بیشتر توسط سنسور تصویربرداری بوده که برای عکاسی در شرایط کم نور مناسب تر است.

تثبیت کننده ی تصویر نوری

تثبیت کننده تصویر نوری از ماتی و کدری ناخواسته ی ناشی از لرزش دست می کاهد که آیفون برخلاف پیکسل دارای این قابلیت است.

دوربین پشت دوگانه

هر دو تلفن با لنزهای واحد ارائه می شوند و درواقع این iPhone 7 Plus از خط تولید جدید آیفون است که مجهز به لنز دوگانه در دوربین پشت خود می باشد.

باتری

پیکسل دارای باتری بسیار بزرگ تری نسبت به آیفون ۷ می باشد. گوگل زمان مکالمه ی ۲۶ ساعت یا ۱۳ ساعت استفاده از اینترنت یا پخش ویدئو را برای اسمارت فون خود برآورد کرده است. در آیفون ۷، اپل زمان مکالمه ی ۱۴ ساعت، ۱۲ ساعت استفاده اینترنت یا ۱۳ ساعت پخش ویدئو را اعلام کرده است.

شارژ سریع

بنا به اعلام گوگل، پیکسل می تواند تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، تا ۷ ساعت اجرا شود. کاربران آیفون هنوز نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند.

شارژ وایرلس

هیچ کدام از این دو تلفن به صورت وایرلس قابل شارژ نمی باشند.

پردازنده

هنوز برای نظر قطعی زود است، اما تراشه ی A10 اپل کمی سریع تر از پردازنده ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ موجود در پیکسل است.

رم

پیکسل دارای دو برابر رم آیفون است، البته لازم به ذکر است آیفون همواره در مدیریت رم بسیار خوب عمل می نماید.

فضای ذخیره سازی

هر دو تلفن دارای آپشن های ذخیره سازی ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت هستند. علاوه بر این، آیفون ۷ دارای آپشن فوق العاده ی ۲۵۶ گیگابایت نیز است.

microSD

افزایش حافظه از طریق گزینه های ذخیره سازی خارجی هیچ وقت از آپشن های آیفون نبوده است، درحالیکه بسیاری از گوشی های اندروید دارای اسلات کارت های microSD هستند، قابلیتی که از گوشی اندرویدی پیکسل حذف شده است.

سازگاری با قابلیت مجازی

پیکسل با هدست واقعیت مجازی جدید Google Daydream View سازگاری دارد. درواقع این هدست در ایالات متحده به صورت رایگان با این اسمارت فون عرضه می شود.

جک هدفون

اپل در استفاده از سخت افزارهای قدیمی هیچگاه خجالت زده نبوده است؛ جک هدفون روی آیفون از همین روند پیروی می کند. آیفون ۷ با یک آداپتور هدفون به لایتنینگ و همچنین ایربادهای پورت لایتنینگ عرضه می شود، اما اگر می خواهید هدفون های فعلی خود را بدون نیاز به اتصالات دیگر به کار ببرید، پیکسل را انتخاب کنید.

سنسور اثرانگشت

هر دو هدفون دارای سنسورهای اثرانگشت هستند و هر دو تولیدکننده برای این سنسورهای خود نام اختصاصی دارند: گوگل از Pixel Imprint یاد کرده درحالیکه اپل سنسور خود را Touch ID نامیده است. اسکنر پیکسل در پشت تلفن واقع شده درحالیکه در آیفون اسکنر اثرانگشت در کلید اصلی تعبیه شده است.

کلید اصلی

مانند بسیاری از دستگاه های اندرویدی، پیکسل دارای یک کلید اصلی آن اسکرین است که با کلیدهای بازگشت و برنامه های اخیر احاطه شده است. آیفون دارای کلید اصلی خازنی می باشد که در زیر نمایشگر واقع شده و دارای سنسور اثرانگشت است.

پرداخت موبایل

هر دو تلفن مجهز به NFC بوده به این ترتیب قادر به استفاده از سیستم پرداخت موبایل می باشند.

دستیار مجازی

پیکسل به عنوان اولین تلفن برند گوگل، اولین گوشی است که دارای قابلیت Google Assistant می باشد. Assistant نسخه ی بهبودیافته ای از Google Now است و دارای چندین برتری نسبت به Siri می باشد. برای مثال، Assistant می تواند کنترل بهتری بر درخواست های متوالی داشته باشد و دارای افزودنی های مفیدی مانند ارسال خودکار پاسخ ها است.

سیستم عامل

درحالیکه اپل از جدیدترین نسخه ی نرم افزار خود در تمامی آیفون هایش استفاده می کند، تمامی تلفن های اندروید به استفاده از آپدیت های نرم افزار نمی پردازند. البته نگران این مورد در پیکسل نباشید، این دستگاه به عنوان اولین تلفن برند گوگل در بازار، جدیدترین نرم افزار اندروید را نشان می دهد. پیکسل با نسخه ی جدید ۷٫۱ اندروید نوقا عرضه می شود و گوگل وعده ی دو سال ارتقای نرم افزار و سه سال ارتقای امنیت را از زمان عرضه برای این تلفن داده است.

زمان عرضه

گوگل، Pixel و Pixel XL را تنها چند هفته پس از انتشار iPhone 7 و iPhone 7 Plus معرفی کرده است.

قیمت پایه

این دو اسمارت فون پرچم دار دارای برچسب قیمت تقریبا مشابه ای هستند.

امیر بازدید : 259 یکشنبه 25 مهر 1395 نظرات (0)

اواسط اکتبر است و کودکان سراسر جهان منتظرند تا ببینند بابانوئل یا والدینشان برای کریسمس چه هدایایی برایشان در نظر گرفته اند. اما چه اسباب بازی هایی وجود داشته که جنبه ی فناوری دارند و مناسب کودکان هستند؟ امروز نگاهی بر برخی از بهترین اسباب بازی های تکنولوژیکی در ادامه ی این خبر از بهترین ها در زمین داریم.

BB-8 Remote Control (Force Band)

با انتشار BB-8 در سال گذشته، این آدم ماشینی جذاب توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این محصول قابل کنترل از طریق اسمارت فون بوده است. نسخه ی امسال با سبک جنگی و یک مچبند با نام Force Band ارائه می شود، این مچبند یک کنترلر حرکتی است که اجازه می دهد BB-8 را با حرکات مچ خود هدایت کنید.

نسخه ی ویژه ای از BB-8 به همراه Force Band هزینه ی ۲۰۰ دلار را در پی دارد، درحالیکه خود این مچبند به تنهایی که دارای سازگاری با ربات های اصلی BB-8 Sphero و سایر ربات های Sphero است، ۸۰ دلار قیمت دارد.

Revell Quadcopter Steady Quad Cam

پهپادهایی مانند GoPro Karma یا DJI Mavic برای کودکان شاید کمی پیشرفته به نظر برسند، در عوض کاربران کم سن و سال تر می توانند تجربه ی کار با پهپادها را با مدل مناسب تر Revell Quadcopter Steady Quad Cam کسب کنند.

این پهپاد که برای کودکان ۱۴ ساله طراحی شده، مجهز به ویژگی هایی مانند دستیار کنترل ارتفاع به منظور تسهیل هدایت و کنترل پهپاد، شده است. قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰p و وجود چهار گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز به کودکان در فیلمبرداری و ویرایش فیلم ها کمک می کند. قیمت این پهپاد حدود ۱۱۰ دلار است.

WowWee Chip the Robot Dog

ربات های سگ مانند خط تولید Aibo سونی همواره پرطرفدار بوده اند. اما نسل جدید ربات هایی با شکل حیوانات خانگی نیز مورد توجه قرار گرفته اند، مانند ربات Chip the Robot Dog از مجموعه ی WowWee. ربات Chip بسیار جذاب دیده می شود و آموزش پذیر است و به لطف سنسورهای متنوع قرار گرفته در بدنه ی جذابش، به لمس واکنش نشان می دهد.

تا زمانی که مالک این ربات یک دستبند هوشمند را به دست داشته باشد، این سگ رباتیکی پشت سرش حرکت خواهد کرد. همچنین در صورت نیاز به شارژ، به واحد شارژ خود مراجعه می کند. ۲۰۰ دلار، قیمت Chip the Robot Dog است.

VTech KidiZoom Action Cam

VTech KidiZoom Action Cam احتمالا یک دوربین مناسب برای کودکان است و می توانند آن را به دوچرخه ها یا اسکیت بوردهای خود نصب کرده و به ضبط تصاویر و ویدئوها در رزولوشن مناسب ۶۴۰x480 بپردازند. این دوربین با یک محفظه ی جداگانه تا عمق ۱٫۸ متری ضدآب می باشد و دارای یک نمایشگر ۱٫۴ اینچی در پشت خود است؛ به این ترتیب کودکان می توانند محتوای ضبط خود را ببینند. در عین حال بازی ها، افکت های تصویری و فیلترهایی نیز برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در این دوربین قرار گرفته است. این محصول فعلا حدود ۳۵ دلار قیمت دارد.

i-Loom

دستبندسازان با i-Loom پیشرفت قابل توجهی کسب کردند. یک آیپد به مرکز دستگاه متصل شده و به خلاقان جوان، دستورالعمل های آن اسکرین را نشان داده تا بتوانند با استفاده از آنها انواع مختلفی از دستبندها را ایجاد کنند. دستگاه فیزیکی دارای ماسوره های مختلفی از رشته های رنگی بوده و اجرای دستورالعمل ها را ساده تر می نماید.

می توان طراحی های بیشتر را با خریدهای درون برنامه ای آنلاک کرد و کودکان می توانند از اپلیکیشن i-Loom برای ایجاد طرح های خود استفاده کرده یا ایده هایشان را از طریق شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. قیمت i-Loom حدود ۴۵ دلار است.

Kurio Watch

درحالیکه Kurio Watch اولین ساعت هوشمند مخصوص کودکان نیست، اما احتمالا هوشمندترین آنهاست. این دستگاه شامل ویژگی هایی مانند دوربین، بازی های داخلی و پخش موزیک است. ساعت Kurio همچنین می تواند پیام هایی را به سایر ساعت های Kurio از طریق بلوتوث ارسال کند یا اقدام به ارسال تصاویر، ایموجی، پیام های متنی و صوتی به برنامه ی اندروید همراه نماید. قیمت Kurio Watch که مناسب استفاده ی کودکان ۶ تا ۱۲ ساله است، ۶۰ دلار می باشد.

Anki Overdrive

بازی با ماشین های مسابقه ای مورد توجه ی همه ی سنین است، خوشبختانه Anki با بسته ای از بهترین و هوشمندترین ماشین های مسابقه ای در قالب نام Anki Overdrive وارد صحنه ی رقابت شده است. با این مجموعه، کاربران می توانند با یکدیگر مسابقه داده یا به هدایت خودروها با استفاده از هوش مصنوعی بپردازند. امسال، Anki ابرکامیون هایی را نیز به ترکیب خود افزوده که سه برابر اندازه ی خودروهای معمولی می باشند. کیت پایه ی Anki Overdrive با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می رسد. ابرکامیون های جدید هر کدام ۶۰ دلار بر قیمت بسته می افزایند.

View-Master VR

با توجه به خبرهای فراوان در مورد واقعیت مجازی، جای تعجب نیست که کودکان هم بخواهند این تکنولوژی را تجربه کنند. با این حال انتخاب Oculus Rift یا Sony PlayStation VR برای کودکان شاید کمی بی مورد باشد. درعوض، View-Master از Mattel تجربه ای بهتر از واقعیت مجازی را در اختیار کودکان قرار می دهد. از طریق خریدهای درون برنامه ای اقدام به تهیه ی محتویات بیشتر کرد. View-Master viewer حدود ۲۰ دلار قیمت دارد.

Razor RipStik Electric

این محصول جدید مجهز به یک موتور هاب درون چرخی بوده و توسط یک ریموت جوی استیک مانند کنترل می شود. کاربران می توانند با سرعت ۱۶ کیلومتر/ساعت حرکت کرده و این بورد را با زاویه دار کردن پای خود در جلوی چرخ کوچک هدایت نمایند. این محصول برای کودکان بزرگ تر از نه سال توصیه می شود و ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

Nocto Robotic Bat

Nocto، یک ربات کوچک است که طبق گزارش ها دارای ۵۰ ویژگی مختلف جذاب است. این ربات دارای شش حالت مختلف است و این حالت ها از طریق مجموعه ای از شش چراغ رنگی و افکت های صوتی نمایش داده می شوند. Nocto با موسیقی می رقصد، بال های خود را در صورت گرفتن آن در هوا باز می کند و می تواند مجموعه ای از بازی های ساده را اجرا کند. Nocto حدود ۴۰ دلار قیمت دارد.

Cozmo by Anki

Cozmo، از دیگر ربات های جذاب است که برای کودکان طراحی شد. این ربات با چشمان انیمیشنی و قابلیت تشخیص چهره، یکی از هوشمندترین ربات های ساخته شده است. این ربات کوچک قابلیت یادگیری دارد و با بلاک های بازی مکعب همراه شده است. کاربران می توانند از طریق یک اپلیکیشن سازگار با iOS یا اندروید با این ربات تعامل داشته باشند. Cozmo در ماه جاری با قیمت ۱۸۰ دلار از سوی مجموعه ی Anki عرضه می شود.

Nintendo Classic Mini

Nintendo Classic Mini یک نسخه ی مینیاتوری از NES است که با ۳۰ بازی کلاسیک مانند Super Mario Bros، The Legend of Zelda، و Donkey Kong همراه شده است. این دستگاه می تواند به تلویزیون از طریق HDMI متصل شده و مجهز به حالت های تماشای مختلف بر اساس نوع بازی است. این کنسول از ماه نوامبر با قیمت ۶۰ دلار عرضه می شود اگرچه نیاز به پرداخت ۱۰ دلار بیشتر برای دریافت کنترلر در بازی های دو نفره نیز است.

امیر بازدید : 567 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (2)

توسط این کد وقتی در وبلاگ شما کسی راست کلیک کند با یک پیغام ساده از این کار جلوگیری میشود .
به این طریق میتواند از مطالب خود در برابر کپی برداری حفاظت کنید...
 

جلوگیری از راست کلیک
امیر بازدید : 572 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

در اتنهای تمام سایت ها و وبلاگ ها یک خط نوشته ی کپی رایت هست که از تاریخ شروع به کار سایت یا وبلاگ تا تاریخ حال قرار گرفته ولی شما باید به صورت دستی هر سال تاریخ را به روز کنید به عنوان مثال :

Copyright © 1999-2012

ولی توسط این کد بسیار مفید این تاریخ به صورت خودکار به روز خواهد شد و دیگر نیاز به تغییر آن نیست .

امیر بازدید : 374 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

این کد برای وبلاگ یا سایت های عکس یا کسانی که دوست ندارند عکس هایی که قرار داده اند را کسی کپی کند بسیار کاربردی خواهد بود و تا حد زیادی از کپی کردن عکس های شما جلوگیری میکند .
کد امروز از کلیک بر روی عکس ها با یک اخطار جلوگیری میکند .
نکته : در مرور گر فایرفاکس فقط چپ کلیک بسته است ولی در مرورگر اکسپلورر چپ و راست کلیک .

امیر بازدید : 634 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

این کد هم مانند کد قبل هست فقط با این تفاوت که بازدید کننده بر روی یک لینک این صفحه باز میشود .
برای سایت هایی که یک صفحه ورود برای خود تعیین کرده اند میتوانند از این کد برای باز شدن صفحه دوم استفاده کنند .
 

« برای نمونه بر روی لینک زیر کلیک کنید »


طراح و ترجمه قالب وبلاگ


این کد با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر فایرفاکس   تست شده و سازگار است .

امیر بازدید : 437 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

از اونجا که خیلیا با css آشنا نیستند امروز یک کتاب الکترونیکی براتون گذاشتم تا کاربران تازه کار هم رفته رفته به دنیای طراحی وب وارد بشند زبان CSS یک زبان بسیار ساده است و اصلا در یادگیری آن مشکلی نخواهید داشت

امیر بازدید : 509 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

W3Schools.com مرجع شماره یک تعلیم برخط برای توسعه دهندگان وب مبتدی می باشد. این کتاب محتوای W3Schools را در یک طراحی دورنگ جذاب گردآوری کرده است که با هسته فناوری های توسعه وب موجب ترقی و پویایی طراحان و توسعه دهندگان وب مبتدی می گردد.آموزش نکات از طریق مثالهای شفاف و توضیحات ساده، دانش لازم نوآموزان برای کسب اعتماد به نفس مورد نیازشان را به آنها می دهد.W3Schools در بالاترین نتایج سایت گوگل در معرفی HTML، CSS و دیگر فناوری های وب می باشد. این کتاب آموزشهای W3Schools را برای یادگیری سریع و در غالبی آسان ارائه می کند.در این کتاب نحوه استفاده از تگ های HTML به صورت کامل آموزش داده شده است.این کتاب تمامی شامل جلسات آموزش HTML که در این وبسایت قرارگرفته + مرجع کامل تگ های HTML4 می باشد.همچنین جدول رنگ های HTML + جدول نویسه های HTML + جدول کارکتر های ASCII در این کتاب پیوست شده.

امیر بازدید : 552 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

سلام به همه ي كاربران محترم سايت ........
كد آيكون تعيين وضعيت در ياهو مسنجر كه وبلاگ نويساي عزيز استقبال زيادي ازش مي كنن ، به مجموعه كدهاي جاوا اسكريپت سايت افزوده شد. هر چند اين كد توسط سايتهاي بسياري ارائه شده اما ، جهت كامل شدن مجموعه كدها در سايت و همچنين استفاده كاربران محترم در رزتیم قرار داديم.
امیر بازدید : 81093 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (1)

کد رو در قسمت تنظیمات وب - بخش کدهای جاوا اسکریپت - قرار دهید.

اما ابتدا در کد زیر به جای آدرس آهنگ آپلود شده ، آدرس آهنگی را که آپلودکرده اید قرار دهید و سپس کد را در بخش تنظیمات وبلاگ وارد کنید.....

این کد ، این امکان را به شما میدهد که در آهنگهای مورد علاقه ی خودتون رو در وبلاگتون قرار بدهید....

بسیاری از سایت ها امکان اپلود آهنگ را دارند مانند سایت پرشین گیگ

------------------------------------------------------------------------------

نکته : بدليل پايين بودن سرعت اينترنت ايران شما بايستي حجم موزيک خود را کم کنيد تا در هنگام لود آهنگ ، کاربر خيلي منتظر نشود.

آموزش کم کردن حجم آهنگ - - »»

موفق باشید.....

 

امیر بازدید : 559 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (1)
بنا به درخواست کاربران عزيز آموزش کم کردن حجم موزيک براي درست کردن کد موزيک رو نوشتم تا مشکلشون حل بشه...
ابتدا يکي از ورژن هاي آخر jetAudio يعني v7.0.1 به بالا رو بر روي سيستم خود نصب کنيد.بعد از منو Convert مانند شکل زير ...Convert Audio رو انتخاب کنيد.
                                                              
امیر بازدید : 367 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

در این سایت شما می توانید مشخصات کامل خود را وارد کنید طرح مورد نظر خود انتخاب کنید.اگر ساکن اروپا باشید که 100 تا به رایگان براتون می فرسته. اگر ایران باشید می‌تونید طرح کامل شده را روی یه CD بریزین بدین براتون چاپ کنن.چون هزینه طراحی گرون تر از چاپه. تازه طرح دلخواهت هم در نمیاد ولی اینجا اونقدر انتخاب می کنی (محل اسم فونت اسم ) تا طرح در بیاد .امید وارم براتون مفید باشه.



امیر بازدید : 290 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (1)

برای ایجاد یک لینک که بیننده با آن بتواند به شما ایمیل بفرستد باید ز تگ استاندارد لینک استفاده کنیم. اما تفاوت این لینک با لینک به یک صفحه در آدرسی است که به عنوان مقصد لینک نوشته می شود. برای اینکه مرورگر را مجبور کنیم لینک را به عنوان یک لینک ایمیل بشناسد، باید از این عبارت :mailto به جای //:http در آغاز آدرس استفاده کنیم و بعد از آن آدرس ایمیل را بنویسیم. به یک مثال توجه کنید:

امیر بازدید : 264 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

بیایید تصور کنیم که یک صفحه بلند داریم. ممکن است شما بخواهید که بیننده بتواند با یک کلیک از نقطه معینی دوباره به بالای صفحه باز گردد. احتمالاً این لینک را زیاد دیده اید:

 

 

امیر بازدید : 378 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

از شناسه alt برای وارد کردن متن جایگزین برای عکس در تگ استفاده می شود. موقعی که مرورگر به هر دلیلی نتواند عکس موجود در صفحه شما را نمایش دهد به جای آن این کامنت را نشان می دهد. و می تواند به بیننده بفهماند که چه چیزی را از دست داده است.

از این شناسه مانند مثال زیر استفاده می شود :

امیر بازدید : 274 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

ساختن لینک با استفاده از تصاویر

برای اینکه از یک عکس به عنوان یک لینک استفاده کنید با ید از دو نکته که قبلاً آموختیم استفاده کنیم.

  1. چگونه یک لینک بسازیم.
  2. چگونه یک عکس را به صفحه اضافه کنیم.
امیر بازدید : 293 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

آموزش قرار دادن یک تصویر در زمینه صفحه

برای قرار دادن یک تصویر به عنوان زمینه صفحه باید از تگ BODY استفاده کرد.وقتی که تگ BODY را پیدا کردید ممکن است به صورت ساده باشد یا با فرمانهایی که به آن اضافه شده است. مانند زیر:

امیر بازدید : 230 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

اگر می خواهید برای زمینه صفحه خود یک رنگ را انتخاب کنید، باید این رنگ را در تگ BODY تعریف کنید. وقتی که این تگ را پیدا کردید در آن به دنبال شناسه bgcolor بگردید ، که ممکن است مانند زیر باشد:

ممکن است به جای نام رنگ از معادل هگزادسیمال رنگ استفاده شده باشد. مانند زیر (این فرمانی است که من برای زمینه این صفحه از آن استفاده کرده ام):

البته ممکن است این شناسه را در تگ BODY پیدا نکنید، در این صورت یک فاصله بعد از BODY قرار داده شناسه bgcolor را وارد کنید.

برای عوض کردن رنگ زمینه نام رنگ مورد نظر خود را به جای نام رنگ در شناسه بالا قرار دهید.

به جای نام رنگ می توانید از معادل هگزا دسیمال رنگ استفاده کنید.

برای مثال اگر می خواهید رنگ زمینه به رنگ سبز درآید باید مانند زیر عمل کنید:

و یا به این صورت:

روش دیگری که برای تغییر رنگ زمینه صفحه وجود دارد استفاده از CSS است که با ورود نسخه چهارم HTML استفاده از آن رو به افزایش است.
امیر بازدید : 233 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)


اگر بخواهید رنگ لینکها را در صفحه خود تغییر دهید مانند تغییر رنگ پیش فرض متن باید تگ BODY را پیدا کنید. در تگ BODY به دنبال شناسه link بگردید. مثلاً ممکن است تگ BODY به این صورت باشد:

امیر بازدید : 243 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

وقتی که شما یک صفحه HTML می نویسید می توانید چیزهای زیادی را در آن با اضافه کردن شناسه هایی به تگ تغییر داد. تگ زیر را در نظر بگیرید:

شما می توانید به هر تعداد از این شناسه ها که خواستید به این تگ اضافه کنید. اگر از شناسه ای استفاده نکنید این گزینه مطابق پیش فرض مرورگر تنظیم می شود. در زیر توضیحی برای هر کدام از شناسه های تگ BODY آورده شده است. البته در مورد هر کدام از آنها به طور کامل در درسهای بعد توضیح خواهیم داد:

امیر بازدید : 240 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (1)

استفاده از لیست های HTML در صفحه

دو نمونه از پر استفاده ترین لیستها در HTML لیستهای مرتب و لیستهای نامرتب هستند. در لیستهای مرتب ترتیب بخشهای مختلف لیست مشخص می شود ولی در لیستهای نامرتب این ترتیب مشخص نمی شود.

  • لیستهای نامرتب

در لیستهای نامرتب برای عناصر لیست از شماره و عدد یا حروف الفبا استفاده نمی شود. عناصر این معمولاً با یک دایره تو پر مشخص می شوند. تگ ابتدای آن

    است و تگ پایانی آن
      است. برای جدا کردن هر بخش لیست در ابتدای آن از تگ
    • استفاده می شود. بهتر است هر تگ
    • که باز می شود با
    • بسته شود. در زیر یک مثال برای این نوع لیست آورده شده است:


      • بخش اول لیست

      • بخش دوم لیست

      • بخش سوم لیست
امیر بازدید : 356 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (2)

وارد کردن کامنت در متن اچ تی ام ال HTML  - درس هشتم

توضیحات ( کامنتها ) می توانند وقتی که در حال نوشتن صفحه خود هستید به شما کمک کنند. مرورگرها نمی توانند کامنتها را نشان دهند پس در صفحه نهایی آنها به بیننده نشان داده نمی شوند. تنها راه مشاهده کامنتها مشاهده صفحه Source code صفحه است که با زبان HTML نمایش داده شود. با استفاده از این خاصیت شما می توانید در هنگام نوشتن یک صفحه برای خود یادداشت بگذارید تا وقتی که بعداً به آن نگاه کردید بهتر آرا درک کنید.

در مواردی که پس از گذشت مدتی از نوشتن یک صفحه نیاز به ویرایش آن صفحه باشد یا بیش از یک نفر در نوشتن یک صفحه نقش داشته باشند کامنتها می توانند در فهمیدن صفحه به طراحان آن کمک کنند.

برای نوشتن یک کامنت شما باید ابتدا این علامت > سپس علامت تعجب ! و بعد دو خط فاصله -- (دش) بگذارید. بعد از این علائم هر متنی که بنویسید توسط مرورگر نمایش داده نمی شود. تا وقتی که علامت پایان کامنت را در انتهای آن بگذارید.

علامت پایان کامنت به این صورت نوشته می شود: ابتدا دو خط فاصله -- سپس این علامت < . به مثال زیر توجه کنید:

شما می توانید کامنتها را در چندین خط بنویسید فقط به خاطر داشته باشید که علامت انتهایی را در آخر آن قرار دهید. مانند زیر:

 
امیر بازدید : 218 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

آیا شما می خواهید یک عکس را به صفحه خود اضافه کنید؟ برای این کار باید از تگ زیر استفاده کنید:

در این تگ IMG نشانه قرار گرفتن تصویر در صفحه و SRC آدرس محل قرار گرفتن فایل عکس است. حتماً لازم نیست این عکس مربوط به سایت شما باشد یا در سرور شما قرار داشته باشد، شما می توانید هر عکسی که در اینترنت قابل دسترسی باشد استفاده کنید (اگر قصد دارید صفحه خود را در یک سایت اینترنتی قرار دهید) . شما می توانید فقط نام فایل را به جای آدرس کامل بنویسید اگر صفحه ای که عکس باید در آن قرار گیرد و خود عکس در یک پوشه قرار داشته باشند.
مثلاً اگر عکس شما در این آدرس قرار دارد http://www.example.com/images/image.gif و صفحه ای که در حال ویرایش آن هستید در پوشه ای غیر از این قرار دارد شما باید تگ زیر را برای اضافه کردن عکس به صفحه خود به کار ببرید:

امیر بازدید : 272 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)
امیر بازدید : 959 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

کاراکترهای ویژه، علامتهایی که نمی توان آنها را با صفحه کلید تایپ کرد

آیا تا به حال موقعیتی پیش آمده که بخواهید بین دو کلمه فاصله بیشتری وجود داشته باشد. یا بخواهید علامت کپی رایت را نشان دهید. این کاراکتر های ویژه با استفاده از کدهای ویژه در صفحه شما قرار می گیرند. این کدهای ویژه با علامت & (امپرسند) شروع می شوند و با تعدادی حرف یا عدد ادامه پیدا می کنند و با ; (نقطه ویرگول) پایان می یابند. برای مثل زمانی که شما می خواهید بین دو کلمه فضای خالی اضافی بگذارید باید از کد ;nbsp& استفاده کنید » تعیین سمت کاربرانکه فضای خالی اضافه می کند. مطابق مثال زیر:

امیر بازدید : 235 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

کار کردن با فونتها و رنگ و اندازه آنها

در این قسمت از درس به سراغ کار با فونتها و اندازه آنها می رویم.

اندازه فونت را می توان با دستور زیر تعیین کرد:

متنی که می خواهیم اندازه آنرا تعیین کنیم

به جای «x» عددی با علامت منفی یا مثبت قرار می گیرد. وقتی که می خواهیم یک متن بزرگتر دیده شود از علامت مثبت و زمانی که می خواهیم متن کوچکتر شود از علامت منفی استفاده می کنیم. به مثال زیر توجه کنید:

امیر بازدید : 235 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

در این درس به کار با متنها می پردازیم. ابتدا با این تگ شروع می کنیم:

1-    این تگ باعث می شود کلماتی که بین این تگ و تگ پایانی آن قرار دارند به صورت پر رنگ و بولد (Bold) دیده شوند. به مثال زیر توجه کنید:

متنی که اینجا قرار بگیرد به صورت بولد نمایش داده می شود

مثال بالا به صورت زیر دیده می شود:

امیر بازدید : 221 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

آنچه که قبل از یادگیری HTML لازم است بدانید:

برای شروع کار با HTML شما به چیزهایی نیاز دارید که در لیست زیر آمده است:

  1. شما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. در ویندوز شما می توانید از برنامه Notepad استفاده کنید. از هر نرم افزار ویرایش متن دیگری استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند.
    نرم افزار Notepad را می توانید از طریق منوی استارت در قسمت Accessories پیدا کنید یا از طریق فرمان Run با تایپ notepad در کادر Open و فشار دادن دکمه Enter.
  2. شما به یک مرورگر وب به انتخاب خود نیاز دارید. می توانید از Microsoft Internet Explorer استفاده کنید که با ویندوز نصب می شود یا از Opera, Mozilla Firefox و نرم افزارهای مشابه که اغلب به صورت رایگان برای دانلود در اینترنت وجود دارند.
    بهتر است صفحاتی را که می نویسید با چند مرورگر آزمایش کنید. زیرا در HTML قسمتهایی وجود دارد که مختص به یک مرورگر خاص است و با سایر مرورگرها کار نمی کند.
  3. شما به جایی برای ذخیره کردن متن خود دارید که می تواند جایی روی هارد دیسک شما، یک فلاپی دیسک یا یک سرور باشد. البته شما برای استفاده از HTML نیاز ندارید حتماً به اینترنت متصل باشید، شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر خود از HTML استفاده کنید.
    برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad نوشته اید کافی است از منوی File گزینه Save As را انتخاب کرده و مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و در کادر File Name در پایین پنجره Save As نام فایل را با پسوند html بنویسید. در آخر هم دکمه Save را کلیک کنید.
امیر بازدید : 948 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)
با سلام
در این آموزش قصد دارم تا با آموزشی روان و ساده نحوه تبدیل قالبهای نیوک 8.2 به 8.3 را آموزش دهیم

امیدوارم مورد استفاده شما دوستان قرار بگیره

تمام این آموزش در ادامه متن می باشد

امیر بازدید : 1005 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (3)

در اینجا می خواهیم به ساختار شناسه ها یا همان تگها (tag) در HTML بپردازیم. یک تگ همیشه با علامت کوچکتر ریاضی یعنی این علامت > آغاز می شود و با علامت بزرگتر < به پایان می رسد. مثلاً تگی که باعث ایجاد زیرخط کلمات می شود اینطور نوشته می شود: این علامت را قبل از متنی که می خواهیم زیر آن خط کشیده شود قرار می دهیم. به این تگ ، تگ ابتدایی (Opening tag) می گویند، که عملیاتی را که شما می خواهید آغاز کنید شروع می کند. به منظور پایان دادن به زیرخط باید از یک تگ پایانی استفاده کنید. یک تگ پایانی با این علامت شروع می شود: />  بقیه تگ مانند تگ ابتدایی می باشد. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

ادامه ی اصول نوشتن صفحات HTML .....

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 139
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 189
  • بازدید سال : 7,835
  • بازدید کلی : 295,510